Peamised kliimaga seotud tegurid, mis teedevõrku mõjutavad, on sademed, vooluvesi, jäätumine, kuumus, mereveetaseme tõus ja tuul. Enim tuleb arvestada suurtest vihmasadudest tulenevate kahjudega: suurenev sademete ning vooluvete hulk toob kaasa üleujutused, teede minema uhtumise, sildade kahjustumise ning suurendab maalihete, teepõhja äravajumise ja erosiooni ohtu. Veekahjustused võivad autodel probleeme tekitada aastaid hiljemgi.
Prognooside järgi kasvab edaspidi jäitepäevade arv ja sellega tuleb nii autojuhtidel kui teehooldajatel arvestada. Lumeta ja vihmane tali toob kaasa pideva jäätõrje ja soolamise. Maanteeameti kinnitusel aitavad nullilähedane temperatuur ja pidev soolamine teede lagunemisele väga palju kaasa. Eriti saavad soolamise tõttu kannatada viaduktid, sillad ja tunnelid, kui poorsesse pinda või pragudesse sattunud sool pinda lõhub. Jäätõrjel kasutatavad ained satuvad teelt edasi loodusesse ning saastavad loodust.